Friday, December 30, 2011

Back to School

Salam...nama saja cuti, tapi sekali sajer saya mengupdate blog saya..Masa memang banyak, tapi malas dan tak de feel nak tulis..Asyik mengulit ngan anak-anak saje keje saya masa cuti nih..hahahah..tu lagi best kan !!!

Next week skolah dah bukak balik..dah 2 minggu saya duk attend meeting itu dan ini di sekolah..Keje dah ada, tapi tak buat lagi...masih dalam mode cuti..saya kalau cuti, cuti betul-betul..satu kerja yang berkaitan hal kerja tak usik pun..jangan ikut ok?? memang teruk !!!

Cuti yang panjang ni, tak pergi mana pun..paling jauh pergi Johor hantar cousin kawen..pastu singgah Melaka satu malam..bawak la anak-anak gi main swimming pool ngan anak along sekali..anak dara saya yg suka sangat main air..menangis-nangis tak mau kuar..anak orang lain steady je, dia sorang saje melalak nak main air lagi..adehhh...Saya tak boleh bagi anak-anak mandi lama sangat, sebab  depa alah pada suasana yg sejuk..nanti ada jangkitan pada paru-paru..dulu pernah sekali Fatihah warded sebab lung infection pas mandi kat pool..Tapi jangkaan saya meleset, depa sihat walafiat ..ibu plak yang demam..

Barang sekolah anak bujang dah beli ( cehhhh, mcm la banyak sangat ).. kasut dan alatulis saje..beg guna yg lama, masih elok lagi..yuran dah bayar..semua dah setel..nak tunggu harinya saja..Menggunung lah harapan moga tahun 2012 dia rajin lah pergi sekolah...

Kelmarin gi check up..baby sudah 19 weeks..baby progress is good dan rasa dah dia start tendang2..dah tau pun gender dia...hahaha...nantilah bagi tau..fibroid sudah mengecil, skrg sudah 2cm..harap2 menjelang baby 6 months nanti dah menghilang benda tuh..Next month check up. saya kena minum air gula..dah 2 orang anak,yang 3rd  ini lah 1st time kena minum air gula..my gynae siap pesan kena puasa malam tuh. amik darah dan sampai dah minum air gula the next day  baru buleh minum..adehhh..takut lupa saje..dah lah saya jenis minum air masak bergelen-gelen satu hari..Semoga Allah mempermudahkan urusan saya..

Kay lah...nanti cer lagi...bubai..wassalam...

Dah masuk 5 bulan..tapi masih ada rasa mual...terutama sekali time nak minum susu..automatik tekak jadi kembang semacam..tapi yg ni kena paksa minum...

No comments:

Post a Comment