Sunday, January 1, 2012

1 Januari 2012 di Darussyifa

Salam...Lihat saje tajuk entry ni, mesti terfikir : Apa pulak si Ayu buat kat situ ?? Hahaha...jangan panik, takde sapa kena ganggun dari mana-mana pun..cuma salah satu ikhtiar saya untuk anak bujang tersayang... Kalau u all baca my previous entry, ada saya bingkiskan sedikit pasal masalah Firdaus yang susah sangat nak pergi sekolah..Jadi memandangkan sekolah nak buka semula, maka perasaan dan fikiran saya mula terganggu ekoran sikap dia yang liat sangat nak pergi sekolah..Apatah lagi yang hantar dia ke sekolah adalah opah dia ( my mom )..my mom lah yang akan berhadapan dgn masalah ni..jadi mmg sangat tidak wajar lah jika saya tak ambil apa-apa tindakan, jadi ke Darussyifa la saya pagi tadi..Ohhh..bukan yg di Bangi, di Seremban saje..itu pun my Along yang bagitau..Kalau di Bangi, subuh la saya di sana..

Saya yang sampai dulu..its okey..kami tunggu..sampai la ada 5 6 kereta yg datang lagi, baru bukak...mmm mcam biasa, kalau dah berpusu-pusu mesti ada yg potong que..takpe lah, saya tak kisah walaupun tak adilkan..sebab dpt no 2 tu, kira okey lagi lah..Jumpalah ustaz..dia tanya apa masalah Firdaus..so saya bgtau lah..segala-galanya..takde rahsia takde potong-potong citer..semua yg benar belaka...Ustaz tu gelak -gelak saja sambil usap-usap kepala Firdaus..then bermula la sesi rawatan yang 100% menggunakan ayat Al-Quran..adalah dibaca doa -doa lalu dihembuskan pd ubun-ubun , ditepuk-tepuk seluruh anggota badan, diurut-urut tengkuk dan di beri air penawar..

Ikhtiar yang ini, memang besarlah harapan saya supaya dia mudah untuk ke sekolah..rasanya sudah banyak mc saya ( tak sakit pun, tapi sebab masalah ini saya terpaksa mc ), dan bersusun punch card saya warna merah ( datang lambat sebab nak pastikan dia gi sekolah ) ..Moga usaha ni, Allah memakbulkan harapan saya..My mom selalu pesan : Berdoa lah, sebab doa seorang ibu dimakbulkan Allah..

Okey..saya stop dulu..bubai..wassalam...

4 comments:

  1. wah... ayu expecting :) congrats ayu!

    ReplyDelete
  2. ayu kt ne ye darussyifa tu...baik usaha ayu. moga dimakbulkan...moga firdaus enjoy g sklh...AMIN.

    ReplyDelete
  3. Kak Ayu: di taman margosa..cari alamat dlm internet sajer...dah 3 hari gi sekolah dia tak nangis..harap2 berterusan sampai bila-bila..Amin

    ReplyDelete