Tuesday, June 12, 2012

Chocolate Chip Muffin

Salam..Anak-anak sibuk nak makan muffin, jadi tak sampai hati plak kalau tak buat.Jadi semalam brgelumang kejap saja di dapur..Berdebar-debar juga ler sebab tak pernah buat pun sebelum ni..Dengan berpandukan resepi yang saya gugel sana sini, jadi inilah hasilnya...




Bahan-bahan:
  • 250g tepung gandum
  • 2 sudu teh baking powder
  • 1/2 sudu teh soda bikarbonat
  • 2 sudu besar serbuk koko ( saya guna van houten )
  • 175gram gula ( saya kurangkan sebab tak suka manis )
  • 150gram coklap chip ( Hersheys)
  • 250ml susu segar ( saya guna Dutch Lady )
  • 90ml minyak masak
Cara-cara
Gaul semua bahan kering dalam mangkuk. Kemudian, gaul semua bahan basah dalam mangkuk lain. Masukkan bahan kering yang sudah digaul ke dalam mangkuk bahan basah. Gaul sampai sebati. Then, masukkan dalam cup. Saya bakar dengan 175C selama 25 minit.











Till then, bubai...




No comments:

Post a Comment