Thursday, March 24, 2011

Dihimpit Kesibukan

Salam.. Wah, dah lama saya tak update blog...memang sibuk sepanjang minggu cuti sekolah dan dah buka sekolah berganda-ganda la kesibukannya.Ini pun ada kawan tegur : Ayu, kenapa tak update blog ???

Cuti sekolah yang lalu, tidak banyak aktiviti luar bersama anak-anak.Bonda menunaikan umrah Jumaat 11 Mac 2011 yang lepas.Pada masa yang sama, Firdaus demam campak.. Tapi berkesempatan juga menghadiri sambutan hari jadi anak buah Johan Rayyan di Bora Asmara.Thanks Alang !! ada cake untuk Ayu !!! Bermula hari Isnin sampai Rabu, saya ke sekolah melatih murid-murid olahraga pada sebelah pagi.. Dan pada petangnya, bersantai bersama anak-anak..Memandangkan Firdaus belum sihat, duk rumah je ler...
Dan Fatihah Iman, bila nampak Ibu ada kat umah jer, bergayut je lah..tak lepas-lepas..

Hari Jumaat, saya ke Rumah Si Kecil, berjumpa cikgu Firdaus..mengetahui perkembangan Hero Malaya tu di tadika macamana..ok ke ko..Nampaknya, banyak perkembangan positif walaupun tak banyak mana pun!!
Tapi cikgu kata. Firdaus kat sekolah, baik aje!!! Wah, satu kejutan untuk saya dalam masa yang sama Alhamdulillah...Karakter di sekolah dan di rumah memang cukup berbeda.. dengan nakalnya, tak dengar cakap dan banyak perkara yang dilakukan memang menguji kesabaran saya !!! Bonda selalu kata : Anak lelaki mak ada 3 orang nakal jugak, tapi tak la nakal macam Firdaus ni !!! Bila dirujuk pada Bonda Mertua dia lagi best, dengan tenang akan berkata : Macam tu la ayah nya dulu..  hahahaha...

Buka sekolah, bermula la sukan olahraga..berkesempatan melihat anak murid berjuang di trek..Alhamdulillah, latihan berbaloi sebab berjaya masuk peringkat akhir...nanti akan inform perkembangannya ye..

 Balik sekolah, anak dara sudah mendepa tangan, nak dukung lah tuh...Memandangkan balik lambat, kedai lauk pun tutup, masak untuk Firdaus pasti  akan kelaparan balik dari sekolah..Bibik siap cakap lagi: Tak payah masak lah bu, makan apa yang ada jer.. Eh eh, dalam hati saya kata : Saya masak bukan untuk bibik tapi untuk Firdaus... dalam hati je ler,Bibik tu dah 38 tahun, so kena hormat orang tua !! Masak yang senang-senang, telur kicap, ikan kicap dan dadar telur..Tak dapat nak lama-lama sebab anak dara tu dah menggesel-gesel badan kat kaki sambil memanggil..abu..abu ( ibu..ibu )

Sekian bingkisan kali ini..Tak tau bila nak tulis lagi nih...daaa..babai..Wassalam

2 comments: