Tuesday, June 28, 2011

" Kerajinan" seorang Ayu..

Salam...Salah satu ayat yg buat saya dok teringat-ingat ialah : Ayu ni, rajin betul dia mengupdate ( lagi sekali : ada ke perkataan ni) blog..Ayat itu membuatkan saya rasa nak hahahaha...hehehehe..hikhikhik... Dia kata saya rajin..Wahai kak ayu ( org yg cakap tu lah ), silalah baca bingkisan ini..hehehe..


Saya belum sampai setahun jadi blogger..blogger tegar jauh sekali..jadi benda ni semua memang baru bagi saya ( bagi org lain , ni semua dan basi kot..).Tgk blog pun tau, nampak sangat saya budak baru belajar ( blog org lain banyak benda yg bergerak, berslide show bagai..tapi blog aku harapkan jam jer yg gerak..hikhik).. Jadi disebabkan baru ya amat, saya excited sikit la kan..nak post hari-hari memang konpem tak mampu..lagi pun bukan setiap hari ada benda yg menarik dan bukan semua benda boleh dikongsi..Jadi saya syer benda yg biasa biasa org alami tapi mungkin berbeza.. Saya memang suka citer pasal anak-anak saya sebab mereka itu sentiasa di hati dan di fikiran saya..Apatah lagi anak-anak itu sedang membesar, jadi punyai ragam dan perangai yang tersendiri yg membuatkan nafas ibu sentiasa sesak..Yelah, kan sepasang..hehehe..


Mungkin ramai di luar sana, yang dapat menulis di blog masing-masing dan kemudian terus publishkan post anda..Tapi saya ??? Saya memang kesuntukan masa.. Jadi saya akan taip sikit dan save..taip sikit dan save.. taip sikit dan save..kalau nak terus publish memang tak dapat dan kalau ada dalam 10 post mungkin 1 kali terus publish..bila asyik taip dan save dan berulang2, kadang - kadang citer tu dah basi lah pulak adakalanya terlupa..jadi memory kena gostan balik..itu menyusahkan diri nama nyer..dengan kata lain tak de kerja cari kerja !! hehehehe..


Masa anak - anak tgh tidur adalah masa yg sesuai utk menaip..selalunya pas subuh terutama hari sabtu dan ahad.dah taipkan tapi tak dapek nak post der..ada je kekangannye...hari kerja memang x dapat..sebab diorang memang pandai : bangun tido sebaik sahaja ibu sampai di rumah, adehhh..tapi masa hari kerja, waktu tido memang cukup saya nantikan sebab saya pun nak zzzz sama..jadi sah-sahlah saya akan join anak-anak zzz..memang bahagia dapat tidur....jadi konpem tak bukak laptop time kat umah masa hari koje..


Kalau tengok saya punya blog achive tu, tak banyak pun, sebulan 3 post sajer..mungkin sejak akhir-akhir ni banyak post  sebab cuti sekolah dan 2 minggu sebelum cuti, murid-murid exam, jadi curi -curi masa sikit.. tak rajin pun, biasa-biasa sajer..hehehehe..

Sebelum abis berceloteh, ada selingan sikit :
* Semalam baru berkesempatan menghantar kain utk buat baju melayu Firdaus..kain yg sudah terperap nak dokek sebulan dalam almari..tempah 2 pasang sebab dia ke tadika berbaju melayu..lagi satu sebab  yg menyebabkan saya tempah 2 pasang adalah penangan dari ayat ini : Ayu, mak tengok budak-budak kat tadika tu tiap-tiap minggu tukar baju melayu, cucu mak tu lah pakai baju yg sama saja..hikhikhik..terkedu sungguh aku dibueknya dan mewujudkan satu persoalan : aku ni kedekut kah atau aku ni berjimat bonar ??

Bubai..Wassalam

4 comments: