Saturday, June 18, 2011

Langkawi..mendamaikan..

Salam..bingkisan kali ini khusus nak cerita masa saya bercuti di Langkawi..bercuti ker ?? mmmm..orang lain bercuti dapat relaks fizikal dan mental.tapi saya dapat relaks mental sahaja, tapi bab fizikal memang meletihkan..menjaga Fatihah Iman yang sentiasa mahu bebas ke sana dan ke mari..Tapi saya seronok sebab selama 2 minggu saya menghabiskan masa bersama-sama anak-anak !!  Terutama Fatihah Iman, bila bangun tidur saja, nampak abuuuuuu...memang membahagiakan..


Saya tak mau cite banyak sangat pasal Langkawi ni sebab memang dah ramai sangat orang  pergi Langkawi..Jadi memang semua orang sedia maklum apa yang ada di sana.. Jadi, bingkisan kali ini ringkas-ringkas saje yek..


Kami ( saya, suami, anak2 dan keluarga mentua ) tiba di airport Padang Matsirat dalam jam 1.00 ptg.Naik Pregio sewa terus ke Bella Vista ( ada 2 tower ala ala Disneyland) duk apartment. Kenapa duk apartment sebab mentua cakap : Nama pun bercuti, kena sama-sama. Kalau duk hotel, semua sendiri-sendiri..hehehe. Saya ikut ajer, tak kisah pun mana-mana pun buleh..






Bella Vista
 Pas rehat-rehat dan makan, jalan-jalan di Kompleks Pekan Rabu ( betul ke tempat ni ). Betul-betul nampak Pulau Dayang Bunting..Memang mendamaikan...




Pulau Dayang Bunting.

 Kemudian, masa makan..tapi tak dapat makan sangat pun, sebab Fatihah tak mau duk diam.jadi kenalah bawa jejalan.. Ada yang menarik perhatian saya semasa bawak anakanda itu jalan pusing pusing .. Ni dia..





sinki kuali..kreatif !!
  Esok paginya, pergi naik cable car..memang lah mengujakan dan mengasyikkan pemandangannya..tapi tak dapat nak nikmati keseluruhannya sebab Firdaus takut..dia tu nama aje ngaku ultraman tapi penakut..hehehe..takpe lah kan, dia dah naik cable car tu pun dah kira berani dan berjaya mengatasi ketakutan..Fatihah ?? Anak dara tu rileks sahaja...duk diam-diam saja tak gerak2...



Tengoklah muka Firdaus..

Satu lagi tempat yang sempat dikunjungi ialah Underwater World..apa lagi tengok ikan dan spesis laut yang lain..Memang mengujakan melihat ciptaan Allah ini..Kepada mak mertua, terima kasih atas percutian ini..


Okey..itu sahaja..sekian..babai..Wassalam...

No comments:

Post a Comment